OMLET WARZYWNY

Gdy nie mam pomysłu na śniadanie, wiem, że najlepszą opcją będzie puszysty omlet z warzywami z ogródka.
Od dłuższego czasu nie wyobrażam sobie bez niego śniadania… A dla osób, które preferują śniadania białkowo-tłuszczowe, takie omlety są rewelacyjnym pomysłem na konkretny posiłek.
Podstawowym składnikiem omletu są jaja – a oto ich zalety:
✓ stabilizują poziom cukru we krwi
✓ źródło pełnowartościowego białka
✓ niska kaloryczność (75-80 kalorii na jedno jajko)
✓ zawierają luteinę, która poprawia widzenie
✓ dostarczają nam 13 witamin i minerałów (m.in. A, E, D, K, B2, B9 i B12, sód, potas i żelazo)
✓ zawierają cholinę, która poprawia funkcjonowanie naszego mózgu
✓ sycą na długo.

Składniki:

  • 2 jaja
  • 2 łyżki mąki pełnoziarnistej typu 2000
  • 1 łyżka siemienia lnianego
  • łyżeczka oleju (do smażenia)
  • 1 łyżka koncentratu pomidorowego/passaty
  • 50g piersi z kurczaka
  • kilka liści sałaty
  • pomidor
  • koperek
  • pieprz
  • sól

Sposób przygotowania:

  1. Ubijamy jaja dodając przyprawy, mąkę i siemię lniane.
  2. Wylewamy masę na rozgrzaną patelnie-z dodatkiem oleju ,aby omlet nie przywarł do patelni. Całość przykrywamy i smażymy około 5min.
  3. Omleta przewracamy na drugą stronę i smarujemy passatą pomidorową.
  4. Na passatę kolejnie układamy pokrojoną sałatkę, kurczaka, pomidora.
  5. Posypujemy koperkiem i doprawiamy. Podsmażamy jeszcze 2 min i gotowe. ♡

 

 

 

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.