Owsiane tartaletki z białym kremem i owocami

 

Brak pomysłu na zdrowy, szybki i pyszny deser czy też przekąskę do kawy?

Te cieszące oko tartaletki są wspaniałą opcją dla osób na diecie. Zamiast kupnych ciasteczek w składzie z cukrem białym, mąką pszenną i tłuszczem w postaci tłuszczu palmowego, możemy przygotować coś własnego bez tych składników;)  Nie trzeba rezygnować ze wszystkich słodkości i pozbawiać się uczucia zadowolenia i przyjemności z jedzenia.

Przygotowując jadłospisy dla naszych podopiecznych dbamy o to by ich dieta była urozmaicona, zbilansowana jak i smaczna!

Składniki ( na 5 dużych tartaletek/ porcji):

  • płatki owsiane błyskawiczne 100g
  • banan 125g
  • jajo kurze 1szt
  • twaróg chudy 150g
  • miód 15g
  • owoce : w dzisiejszym wykonaniu z nektaryną 100g
  • olej do wysmarowania foremek

Sposób przygotowania:

  1. Dojrzałego banana zblendować lub rozgnieść widelcem na papkę.
  2. Dodać jajko, płatki owsiane i dokładnie wymieszać.
  3. Wsmarowane olejem foremki wyklejamy masą z płatków owsianych formując z nich koszyczki (jeśli używamy foremek na muffiny).
  4. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez ok. 15-20 min., aż delikatnie się zarumienią.
  5. W tym czasie przygotowujemy krem: blendujemy chudy twaróg z mlekiem i miodem, tak aby uzyskać gładką konsystencję.
  6. Po upieczeniu wyciągamy tartaletki z foremek i na wystudzone spody nakładamy krem i dekorujemy owocami. Wybierajmy owoce sezonowe.

 

SMACZNEGO!

Przepis przygotowała: dietetyczka Karolina Komorek